Uygulamalar ve Projeler

1BİLİŞİM GARAJI
Bilişim Garajı, 4, 6 ve 7. sınıf öğrencilerimize programlama, animasyon kodlama, 3D tasarım, robot tasarım ve üretimi, cep telefonu uygulaması tasarlama gibi “üretici bilişim” becerileri kazandıran bir online eğitim platformudur. Çocuklarımız, Bilişim Garajı eğitimlerine bu sınıflardan birisinde yer alarak kaydolmuş olur. Kaydını yapan çocuğumuz, bilişim teknolojileri öğretmeni eşliğinde online derslerden sahip olduğu kendisine özel kullanıcı adı ve şifreyi kullanarak çalışmalarını gerçekleştirmektedir. Bilişim garajı’nın temel felsefesi "çocuklarımıza var olan bir teknolojiyi hızlı ve kolay bir şekilde kullandırmak değil, öğrendikleri teknolojinin alt yapısını, çalışma prensiplerini ve onu oluşturan bileşenleri de görmelerini ve öğrenmelerini sağlamaktır". Bilişim Garajında programlama eğitimi alan bir çocuğumuz, yazılımcı olmak istemese bile eğitimlerde göreceği örnekler ve kendi yapacağı etkinliklerle;

  • Problemlere bilimsel çözüm üretme bakış açısı,
  • Sistematik düşünme,
  • Olaylar arasındaki neden sonuç ilişkilerini görebilme,
  • Bilgisayarda kendi ürünlerini geliştirmenin verdiği özgüven,
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme gibi günümüz sosyal ve iş hayatının çok önem verdiği bilgi ve becerileri kazanma yolunda önemli bir adım atmış olacaktır.
2EĞLENCELİ BİLİM
1994′ten bu yana dünyanın değişik yerlerindeki çocuklar High Touch High Tech programlarıyla bilimin sıradışı dünyasını eğlenerek, deneyimleyerek yaşıyorlar. Her yıl 2 milyondan fazla çocuğun yaşadığı bu deneyim, Eğlenceli Bilim adıyla Türkiye’de.

Amaç; 4-12 yaş arası çocuklarımızın doğa ve bilimi yaşayarak tecrübe etmelerini sağlamak; kişisel gelişimlerine ve bilgi birikimlerine katkıda bulunmak; sorumlu, sorgulayan, paylaşımcı ve özgür düşünme yeteneğine sahip birer birey haline gelmelerine destek olmak.

3ECO - SCHOOLS
Eko-Okullar Programı okul öncesi ile ilk ve ortaokullarda çevre bilinci, çevre yönetimi ve sürdürülebilir kalkınma eğitimi vermek için uygulanan bir programdır. Katılımcı yaklaşımıyla okullardaki öğrenciler hem çevresel konularda bilgi edinirler, hem de ailelerini, yerel yönetimleri ve sivil toplum kuruluşlarını (STK) çevresel konularda bilinçlendirmede etkin rol alırlar. Program,okullarda ISO 14001/EMAS üzerine kurulmuş bir çevre yönetim sisteminin uygulanmasını da sağlar.

Yerel düzeyde sürdürülebilir kalkınma sürecinin uygulanmasına yardımcı olmak üzere, öğrenciler okulun çevresel etkilerini azaltmak için uygulanan 7 adım‘da etkin rol almak için yönlendirilirler. Dolayısıyla eko-okullar, sınıfta ders öğretmenin ötesine geçerek, toplumun diğer bölümlerinde de çevre duyarlılığının sağlanmasında rol almış olurlar.

Program, çevre için yapılan bütünsel bir okul faaliyetini kapsar ve uygulandığı okullardaki başarısı, okul müdürü başta olmak üzere okul idaresinin ve öğretmenlerinin ilgisine bağlıdır. Eko-Okullar programındaki en önemli ve bütünleştirici etken ise öğrenci katılımıdır. Komitenin yerel halkı ve yöneticileri bilinçlendirme çabaları ise öğrencilerde diyalog kurabilme becerilerini geliştirmeyi ve iyi bir yurttaşlık eğitimini sağlar.

PROGRAMIN FAYDALARI

Programın uygulanması, öğrencilere çevre konusunda olduğu kadar, yaşamları boyunca kullanacakları ve başarılarını etkileyecek alışkanlıklar kazandırır.

ÖĞRENCİLER;

  • Bir grup üyesidir ve yeni bir kimlik geliştirir,
  • Grup çalışmasına alışır katılımcı bir yapı oluşturur,
  • Sorunları tanıma, çözüm üretme, ve tartışma becerisi geliştirir,
  • İnisiyatif kullanma, karar verme yeteneği gelişir,
  • Plan yapma, rapor yazma becerisi gelişir,
  • Tüketim alışkanlıkları değişir, savurganlık önlenir,
  • Doğal kaynakları koruma bilinci gelişir.
  • Bunların yanında programın OKULA faydaları şöyledir;

  • Temizlik ve düzenini sürekli kılar,
  • Su ve elektrik tasarrufu öğrenci eliyle sağlanır,
  • Okul öğrencilerce sahiplenilir,
4AHŞAP TASARIM ATÖLYESİ
İnsanlığın işlemeyi öğrendiği ilk malzemelerden, hatta varlığı insanlığın varlığından çok daha eski olan ahşaptır. Birçok kültürde olduğu gibi “Ahşap”, bizim kültürümüzün geleneksel sanatları arasında en çok kullanılan malzemedir. Doğal malzeme olması nedeniyle ahşap, çocuklar için en heyecan verici materyallerden biridir. Ahşap doğallığı yanında içinde canlılık taşır.

Bir çocukta problem çözme ve matematik becerisi, örgü örmek, makas ya da bıçak kullanmak gibi ufak el becerileriyle gelişmektedir. El becerileri zamanla zekâya dönüşür.

Ahşap oyuncaklar çocukların zihinsel ve motor gelişimleri konusunda en etkin kullanılan oyuncaklar kategorisinde yer almaktadır. Aynı zamanda, özellikle çocukların sağlık ve güvenleri açısından tercih edilen oyuncak türleridir. Bu oyuncaklar sağlığa zararlı hiçbir kimyasal içermemekte ve tamamen elle yapılmaktadır. Küçük bir atölyede alın teriyle, sevgiyle ve emekle üretilen her ahşap oyuncak, birbirinin aynı gibi görünse bile diğerlerinden farklıdır. Bu nedenle, tahta oyuncakları özel yapan ve çocukların yaratıcılıkları ile el becerilerine katma değer katan olgu bu olmaktadır. Böylece, kişiselleştirilmiş ve özelleştirilmiş oyuncaklar, ürün ve birey arasında güçlü bağlar kurulmasını da sağlamaktadır.


Ansolon