Uygulamalar ve Projeler

1BTEC
Dünyada 110 ülkede 4 milyonu aşkın öğrenci ile yürütülen BTEC, ülkemizde sadece TED Okullarında uygulanmaktadır. Açılımı eğitimsel mükemmellik anlamına gelen ve yurt dışındaki üniversitelere geçişte İngiltere’nin en büyük akreditasyon kurumu olan Edexcel’in denklik kabul ettiği BTEC programı, öğrencilere mesleki yeterlikler kazandırmayı amaçlayan, uygulama odaklı, pratik ve canlı bir eğitim modelidir.

BTEC programları ile öğrencilere yükseköğretime girişte gerekli olan becerileri kazandırmak, onların hayallerindeki mesleklere ilişkin yeterlikleri kazandırmak ve onları sektörün önde gelen firmaları için tercih edilen bireyler haline getirmek hedeflenmektedir. Avrupa, ABD, Asya ve Avusturalya üniversiteleri ile dünya çapındaki firmalar tarafından kabul gören bu program sürekli geliştirilip yenilenerek öğrenenin, işverenin ve çağın ihtiyaçlarına uygun olarak tasarlanmıştır.

Programı tamamlayan öğrenciler uluslararası geçerli sertifikaya sahip olmanın yanında, İngiltere’de doğrudan ön lisans (HND) programına kabul olanağına sahiptir.
2GELECEĞİN SINIFI - EDMODO
Türk Eğitim Derneğinin yürüttüğü ve okulumuz TED Karabük Kolejinde çalışmalarının yapıldığı “Geleceğin Sınıfı Projesi” ile birlikte İngilizce dersleri kapsamında öğretmen ve öğrenciler tabletler ve Edmodo (online öğrenme sınıfı) platformunu kullanarak İngilizce becerilerini üst seviyeye taşımayı hedeflemiştir. Bu proje ile birlikte öğrencilerimiz, İngilizce derslerinde materyal ve bir öğrenim aracı olarak tabletleri kullanmış öte yandan eğitime teknolojik bir şekilde yaklaşarak, 3G ve Wifi internet bağlantıları aracılığı ve biz öğretmenler tarafından kazanımlar doğrultusunda ve sistem aracılığı ile öğrencilere sunulan sınırsız sayıda materyal, aktivite ve ders içeriklerine ulaşabilmektedir. Proje boyunca, öğrencilerimiz eğitimin Facebook ara yüzü sayılabilecek, projeyi yürüten öğretmenlerin öncesinde eğitimini aldığı, Edmodo ile tanışarak online sınıflarına kayıt olur. Bu online öğrenmenin gerçekleştiği ortamda öğrencilerimizden, öğretmenler tarafından verilen ödev, aktivite, küçük sınavlar ve kişiselleştirilmiş materyalleri İngilizce dersi ve kendi dil gelişimleri için kullanmaları beklenir. Geleceğin Sınıfı Projesiyle öğrencilerimiz tabletler ve online sistemleri aracılığıyla aşağıda belirtilen İngilizce dersi kaynaklarına ve ödevlerine ulaşabilir;  Paragraf ve makale yazımı  Gramer aktiviteleri  Eğitim videoları ve dinleme metinleri  Anketler  Sınıf içi tartışmaları ve grup aktiviteleri  Öğrencilerin ve öğretmenlerin ödev dönütleri Öğrencilerimizin daha önceki dijital becerileri ve dijital yerli olmalarının kazandırdığı artılar aynı zamanda öğretmenlerimizin projeye başlamadan önce aldıkları teknoloji ile öğretim eğitimleri bu projenin etkili bir biçimde gerçekleşmesi için oldukça yararlı olacaktır. Ayrıca, bu projeyi yürüten öğretmenlerin zaman içinde bir araya gelmesi ve sürekli paylaşımda bulunması projenin önemli kazanımlarından biridir.
3BİLİŞİM GARAJI
Bilişim Garajı, 7-16 yaş arası çocuklarımıza programlama, web tasarımı, 3D tasarım, robot tasarım ve üretimi gibi “üretici bilişim” becerileri kazandıran ilk online eğitim platformudur. Çocuklarımız, Bilişim Garaj Akademisi eğitimlerine ülke genelindeki 40 merkezimizden kendilerine en yakın olanına kaydolarak katılabilir. Kaydını yapan çocuğumuz, bilişim uzmanı bir rehber öğretmen eşliğinde merkezimizde eğitimlere katılırken sahip olduğu kendisine özel kullanıcı adı ve şifreyi kullanarak evinden de çalışmalarına devam edebilmektedir. Bilişim garaj Akademisi’nin temel felsefesi "çocuklarımıza var olan bir teknolojiyi hızlı ve kolay bir şekilde kullandırmak değil, öğrendikleri teknolojinin alt yapısını, çalışma prensiplerini ve onu oluşturan bileşenleri de görmelerini ve öğrenmelerini sağlamaktır". Bilişim Garaj Akademisi’nde programlama eğitimi alan bir çocuğumuz, yazılımcı olmak istemese bile eğitimlerde göreceği örnekler ve kendi yapacağı etkinliklerle;

  • Problemlere bilimsel çözüm üretme bakış açısı,
  • Sistematik düşünme,
  • Olaylar arasındaki neden sonuç ilişkilerini görebilme,
  • Bilgisayarda kendi ürünlerini geliştirmenin verdiği özgüven,
  • Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme gibi günümüz sosyal ve iş hayatının çok önem verdiği bilgi ve becerileri kazanma yolunda önemli bir adım atmış olacaktır.
4YGA
2000 yılında Türkiye’de kurulan kar amacı gütmeyen uluslararası bir kuruluştur.

YGA, Çift kanatlı olarak tanımladıkları, vicdanlı ve donanımlı gençler yetiştirir. İçinde yaşadıkları toplumun sorunlarına duyarlı YGA’lılar; bu sorunların çözümüne yönelik dünya çapında inovasyonlar geliştirirler. Sadece inovasyonları ile değil, bunları hayata geçirirken yarattıkları birlikte başarma kültürü ile de rol model olurlar.

YGA’ya her yıl 200 üniversiteden 50.000’in üzerinde üniversite öğrencisi başvurur. 5 aşamalı mülakatla seçilen 50 kişi; YGA Liderlik Programında üst düzey yönetici, akademisyen, sanatçı ve bilim insanlarından oluşan, aralarında Prof. Aziz Sancar, Prof. Doğan Cüceloğlu, Ahmet Bozer, Prof. Çiğdem Kağıtçıbaşı gibi isimlerin yer aldığı YGA Hayal Ortaklarından 1.000 saatin üzerinde eğitim alırlar.

YGA Liderlik Programını üstün başarı ile tamamlayan YGA’lılar, Londra, New York, Boston ve Silikon Vadisi’nde gerçekleştirilen YGA Liderlik Kampı’na katılma hakkı kazanırlar. Harvard, MIT, Stanford, Duke ve UC Berkeley gibi seçkin üniversitelerle global stratejik işbirlikleri geliştirirler.

5.000 saatin üzerinde gönüllü çalışan YGA’lılar; görme engelliler, yetimler, yenilenebilir enerji konularında birlikte ürettikleri ve hayata geçirdikleri projelerle dünyada ilklere imza atarlar.

55. SINIF HAZIRLIK SINIFI
5. Sınıf Öğrencilerimiz ingilizce hazırlık sınıfı olarak ortaokulumuza başlamaktadırlar. Ağırlıklı ingilizce dersleri ile ortaokula hazırlanmaktadırlar.
6EĞLENCELİ BİLİM
1994′ten bu yana dünyanın değişik yerlerindeki çocuklar High Touch High Tech programlarıyla bilimin sıradışı dünyasını eğlenerek, deneyimleyerek yaşıyorlar. Her yıl 2 milyondan fazla çocuğun yaşadığı bu deneyim, Eğlenceli Bilim adıyla Türkiye’de.

Amaç; 4-12 yaş arası çocuklarımızın doğa ve bilimi yaşayarak tecrübe etmelerini sağlamak; kişisel gelişimlerine ve bilgi birikimlerine katkıda bulunmak; sorumlu, sorgulayan, paylaşımcı ve özgür düşünme yeteneğine sahip birer birey haline gelmelerine destek olmak.


Ansolon