Uygulamalar ve Projeler

1BİYP
Bilimsel düşünmeyi bir yaşam biçimi haline getirmiş öğrenciler yetiştirmeyi hedefleyen, uygulama ve araştırma ağırlıklı “Bilim İnsanı Yetiştirme Programı”, akademik performansı yüksek olan öğrencilerin, eğitim ve öğretim çalışmaları zenginleştirilmiş, araştırma, uygulama ve üretkenliği esas alan; okul-üniversite işbirliğine dayalı bir öğrenim anlayışıyla yetiştirildiği, Fen Bilimleri ve Sosyal Bilimler olmak üzere iki bölümden oluşan, dört yıllık bir programdır. Fen Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanlarında araştırmacı ruha sahip, üretken, bilimsel düşünceyi özümsemiş ve bu özellikleri bir yaşam biçimi haline getirmiş öğrenciler yetiştirmeyi hedefleyen “Bilim İnsanı Yetiştirme Programı” Talim ve Terbiye Kurulunun onayıyla Türkiye’de ilk kez TED Okullarında uygulanmaktadır. “Bilim İnsanı Yetiştirme Programı”, akademik performansı yüksek olan öğrencilerin, eğitim ve öğretim çalışmaları zenginleştirilmiş, araştırma, uygulama ve üretkenliği esas alan; okul-üniversite iş birliğine dayalı bir öğrenim anlayışıyla yetiştirildiği, Fen Bilimleri ve Sosyal Bilimler olmak üzere iki bölümden oluşan, dört yıllık bir programdır. Programın Fen Bilimleri Bölümünden mezun olan öğrenciler, Ulusal Lise Programı’nın Fen Bilimleri Bölümünden mezun olan öğrencilerle, programın Sosyal Bilimler bölümünden mezun olan öğrenciler ise Ulusal Lise Programı’nın Türkçe-Matematik Bölümünden mezun olan öğrenciler ile aynı haklara sahiptir.
2BTEC
Dünyada 110 ülkede 4 milyonu aşkın öğrenci ile yürütülen BTEC, ülkemizde sadece TED Okullarında uygulanmaktadır. Açılımı eğitimsel mükemmellik anlamına gelen ve yurt dışındaki üniversitelere geçişte İngiltere’nin en büyük akreditasyon kurumu olan Edexcel’in denklik kabul ettiği BTEC programı, öğrencilere mesleki yeterlikler kazandırmayı amaçlayan, uygulama odaklı, pratik ve canlı bir eğitim modelidir. BTEC programları ile öğrencilere yükseköğretime girişte gerekli olan becerileri kazandırmak, onların hayallerindeki mesleklere ilişkin yeterlikleri kazandırmak ve onları sektörün önde gelen firmaları için tercih edilen bireyler haline getirmek hedeflenmektedir. Avrupa, ABD, Asya ve Avusturalya üniversiteleri ile dünya çapındaki firmalar tarafından kabul gören bu program sürekli geliştirilip yenilenerek öğrenenin, işverenin ve çağın ihtiyaçlarına uygun olarak tasarlanmıştır. Programı tamamlayan öğrenciler uluslararası geçerli sertifikaya sahip olmanın yanında, İngiltere’de doğrudan ön lisans (HND) programına kabul olanağına sahiptir.
3ACCESS
Türk Eğitim Derneği ve Amerikan Büyükelçiliği’nin kendi olanaklarıyla yeterli İngilizce eğitimi alamayan öğrenciler için el ele vererek gerçekleştirdiği “Access Sosyal Sorumluluk Projesi, ülkemizdeki İngilizce dil eğitimine katkıda bulunmak amacıyla hazırlanmış olan bir burs programıdır. Access Sosyal Sorumluluk Projesi kapsamında, devlet okullarında okuyan başarılı ancak maddi olanakları yetersiz 300 dokuzuncu sınıf öğrencisi, 10 TED okulunda 360 saat İngilizce dil eğitimi görecektir. Türk Eğitim Derneği ve Amerikan Elçiliği İngilizce Eğitim Ataşeliği işbirliğince gerçekleştirilen ve bu yıl yedincisi yürütülen “Access Sosyal Sorumluluk Projesi” okulumuzda 30 öğrenciye uygulanmaktadır. Bu okullardaki İngilizce öğretmenleri tarafından haftada 6 saatten toplam 360 saat verilen bir eğitimdir. Eğitim süresince öğrencilerin ulaşımı, kitap vb. tüm eğitim materyalleri de ücretsiz olacaktır.
4ÇEVRENİN GENÇ SÖZCÜLERİ
Uluslararası ismi “Young Reporters for the Environment, YRE” olan ve ülkemizde Çevrenin Genç Sözcüleri, ÇGS olarak isimlendirilen Program, ilk kez 1991 yılında Fransa'da uygulanmaya başlamış ve FEE tarafından 1994 yılında uluslararası düzeye taşınmıştır. Program’a ülkemiz 1995 yılında katılmıştır. Çevrenin Genç Sözcüleri programı, gençleri çevre sorun ve konularını anlamaya yönelten ve onları bilinçlendirmek amacı ile çevre eğitimi yapan uluslararası bir programdır. Bu amaçla, 44 ülkeden okulların katıldığı ve çevre ilgili haberlerin yer aldığı bir okul ağı oluşturulmuştur. Eğitim aracı olarak, gençlerin ilgisini çeken, çevre gazeteciliği yöntemi benimsenmiş olup, öğrencilerin bulundukları okul yöresinde çevre sorun ve konularını araştırıp inceleyerek haber nitelikli makale, fotoğraf ve kısa video kaydı üretmeleri teşvik edilmektedir. Böylece, gençlere seslerini duyurabilecekleri bir ortam sunularak çevresel haksızlıkları dillendirmeleri, çevresel sorunların yetkililer tarafından düzeltilmesini sağlamak için kamuoyu oluşturmakla birlikte, onlara bazı şeyleri değiştirebilecekleri duygusunu yaşatarak çevreye duyarlı vatandaşlar olarak yetişmeleri hedeflenmektedir.
5TED OKULLARI ÖĞRETİM PROGRAMLARI
TED OKULLARI İNGİLİZCE ÖĞRETİM PROGRAMI
TED OKULLARI BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR PROGRAMI
Atatürk Köşesi

Giriş Yap

Parolanızı mı unuttunuz?


Ansolon